Fantabulous Skincare

Fantabulous Skincare

Friday, February 6, 2015

Cara-cara Menggunakan Set Qaseh

Cara Pemakaian FANTABULOUS SkinCare yang betul:

1) LANGKAH – 1
• Basuh muka ANDA dengan Deep Cleanser (Pastikan anda mencuci bahagian mata dan leher sekali )

2) LANGKAH - 2
• Cuci wajah anda, jangan lapkan wajah anda..biarkan wajah basah (tak perlu tunggu sehingga kering kerana apabila wajah basah memudahkan laluan sapuan toner), sewaktu wajah anda basah - basah, ambil kapas dan sembur WHITENING TONER ke atas kapas ( 1 kali spray sahaja) dan sapu terus ke wajah anda secara menyeluruh dengan perlahan - lahan .. bukan dap – dap.. tapi sapu ya.. nanti x sekata …(JANGAN sapu di kawasan lingkaran mata-)

3) LANGKAH – 3
• Setelah selesai sapukan WHITENING TONER, biarkan juga wajah basah kelembapan dan pakai SERUM VIT C jikalau ada.. kemudian sapu cream. Jika malam, sapukan NIGHT REPAIR CREAM ( Elakkan kawasan mata ), dan jika siang, sapukan WHITENING DAY CREAM ( Boleh kena kawasan mata )

Note**
-toner hanya boleh diguna 2 kali shj iaitu pagi & malam
-1kali guna hanya perlu 1 spray 
- krim malam hendaklah disapu nipis sahaja.. calit sikit pd dahi, pipi, dagu.. pastikan kulit wajah dalam keadaan lembap (renjis sikit air pd wajah) supaya sapuan rata dan sekata

Pantang yg perlu dipatuhi sepanjang 21 hari penggunaan FB SKINCARE:
●Tidak boleh mengguna produk lain. Hanya boleh menggunakan set FB SKINCARE sahaja
●Tidak boleh mengguna bedak, compact powder, foundation dan seangkatan dengannya kecuali CANDYDOLL FOUNDATION FBS
●Mekap yg boleh dibenarkan guna hanya utk bahagian mata dan bibir sahaja. Bahagian lain sekitar kulit wajah tak boleh ye

Pemakaian Bedak atau kosmetik ( tempoh pantang utk SET QASEH ) :
Untuk pemakaian awal masa perawatan (21 hari) disarankan untuk TIDAK memakai bedak atau kosmetik lain, sbb saat itu kulit kita sgt2 sensitif dan dikhuatiri akan bercampur dan dicemari oleh bahan kimia atau dengan bahan2 lain yg terdapat pada bedak ataupun kosmetik. dan kalau pakai jugak,,akan mengganggu proses perawatan dan kesannya akan sedikit lambat dr biasa..

No comments:

Post a Comment